Per part de l'Ajuntament varen assistir la regidora Núria Aguilar, que per baixa mèdica d'Oriol Batista, s'ha fet càrrec de les competències de Mobilitat; i Joan Sala, cap del departament de Via Pública, i Ferran Angel, tècnic del departament de Mobilitat de l’ajuntament de Mataró. Pert part dels veïns hi varen assistir 45 persones, la majoria gent gran, ja que aquesta problemàtica els afecta molt directament.
La reunió va començar amb la lectura, per part d’en Joan Salrach, president de l’AVVHiR, de la carta que es va presentar al registre amb les principals demandes per part dels veïns. Seguidament Nuria Aguilar va fer una introducció de com havia anat el procés del disseny de les noves rutes i dels condicionants que es van posar a les empreses que van presentar el projecte que ara s’ha implantat. Que és difícil que tothom se sentí satisfet, i que l’equilibri entre la distancia de les parades i el temps de recorregut, fa que certs trajectes no s’hagin contemplat. Que de totes maneres hi ha un compromís de abans de 3 mesos fer una revisió del resultat real dels canvis aplicats, i que dins d’aquest compromís ara era el moment de fer les queixes, suggeriments, peticions o aclariments que calgui.
Seguidament Ferran Angel va donar resposta a les peticions dient que es tindrien en compte cada una d’elles, tot i que el tema de les “marquesines” es veia condicionat, tant per l’amplada de la vorera on s’han d’instal·lar, com pel moment econòmic de crisis, ja que els últims concurs per fer noves instal·lacions havia quedat desert.
Seguidament Ferran Angel va donar resposta a les peticions dient que es tindrien en compte cada una d’elles, tot i que el tema de les “marquesines” es veia condicionat, tant per l’amplada de la vorera on s’han d’instal·lar, com pel moment econòmic de crisis, ja que els últims concurs per fer noves instal·lacions havia quedat desert.
De seguit es va obrir un torn de paraules molt viu i acalorat, en molts moments s’havia de demanar ordre per tal poder entendre’ns.
Les principals demandes recollides per Joan Sala com a Cap de departament de Mobilitat varen ser:
- Accés directe a la Plaça d’Espanya (Parc vell) i buscar rutes de retorn a l’Havana
- Accés directe a la Plaça de les Tereses.
- Revisar la freqüència i els busos de retorn al barri, ja sigui des de l’Estació com des del centre de la ciutat.
- Demandes concretes de marquesines i trasllat de parades.
- Accés directe al Tanatori.
- Que la línea P passi pel Camí Ral
- Tenir en compte la possibilitat de comprar busos més petits en properes campanyes.
També hi van haver intervencions respecte a les alçades de la porta al terra, respecte al transbords que són especialment dificultosos per gent gran o amb mobilitat reduïda, respecte a que “el 3” de de l’estació sempre va molt … molt ple.
I algunes de molt radicals, però molt aplaudides, demanant sobre tot que es retorni al recorregut per la riera fins al parc Central “ i si no hi haurà merder”
Finalment tant la regidora com el cap de mobilitat es varen comprometre a estudiar amb detall totes aquestes peticions i portar-les al proper Consell de Mobilitat a celebrar el 25 de Març on l’AVVHiR està representada directament i per la FAVM.
Les principals demandes recollides per Joan Sala com a Cap de departament de Mobilitat varen ser:
- Accés directe a la Plaça d’Espanya (Parc vell) i buscar rutes de retorn a l’Havana
- Accés directe a la Plaça de les Tereses.
- Revisar la freqüència i els busos de retorn al barri, ja sigui des de l’Estació com des del centre de la ciutat.
- Demandes concretes de marquesines i trasllat de parades.
- Accés directe al Tanatori.
- Que la línea P passi pel Camí Ral
- Tenir en compte la possibilitat de comprar busos més petits en properes campanyes.
També hi van haver intervencions respecte a les alçades de la porta al terra, respecte al transbords que són especialment dificultosos per gent gran o amb mobilitat reduïda, respecte a que “el 3” de de l’estació sempre va molt … molt ple.
I algunes de molt radicals, però molt aplaudides, demanant sobre tot que es retorni al recorregut per la riera fins al parc Central “ i si no hi haurà merder”
Finalment tant la regidora com el cap de mobilitat es varen comprometre a estudiar amb detall totes aquestes peticions i portar-les al proper Consell de Mobilitat a celebrar el 25 de Març on l’AVVHiR està representada directament i per la FAVM.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada